اصول تعامل و همکاری در تیم

کارگاه آموزشی اصول تعامل و همکاری در تیم

مالکوم گلدول می‌گوید: بیشترین خطایی که منجر به سقوط هواپیما می‌شود، خطای کار تیمی است.

در چند سال گذشته، همکاری تیمی به‌عنوان یکی از پنج مهارت اصلی موردنیاز برای کارفرمایان ذکرشده است. تحقیقات نشان می‌دهد که تیم‌های مؤثر و هماهنگ عملکرد بهتری دارند؛ این در حالی است که ، بسیاری از تیم‌ها برای دستیابی به عملکرد حداکثری، چالش‌های زیادی دارند و از طرفی در تیم‌های با عملکرد بالا، برآیند کار بیش‌تر  از برآیند کار تک تک افراد آن تیم است.

ما برای حل مشکلات پیچیده به تیم‌ها اعتماد می‌کنیم. هم‌تیمی قوی بودن برای پیشرفت در کسب‌وکار ضروری است و از طرفی عملکرد تک‌تک افراد به عملکرد تیم بستگی دارد؛ اما ویژگی‌های یک عضو مؤثر تیم چیست؟ چگونه این انسجام و هماهنگی بین تیم‌ها ایجاد می‌شود؟ چگونه این انسجام و هماهنگی برای سازمان ماندگار و پرفایده می‌شود؟ وقتی نوبت به یک هم‌تیمی مؤثر می‌رسد، بحث بر سر مهارت‌های نرم است؛ مهارت‌هایی که با آگاهی تمرین و ممارست می‌توان فراگرفت و روز به روز توسعه داد.

چه چیزی یاد می گیریم:

در هر شغل و حرفه‌ای که باشید در حال کار با یک گروه هستید و عملکرد شما به توانایی‌تان در برقراری ارتباط موفقیت‌آمیز با افراد دیگر بستگی دارد.

در این دوره درباره ویژگی‌های گروه‌های کارآمد و نقشی که شما به‌عنوان عضوی از آن در ایجاد یک گروه سالم و کارآمد ایفا می‌کنید، بحث و گفت‌وگو می‌کنیم.

 علاوه بر آن روی مواردی مثل دانستن نقاط قوت و ضعف خود و شفاف شدن آنچه از شما انتظار می‌رود، گوش دادن به سایر اعضای گروه، برقراری ارتباط شفاف، ایفای بیش از یک نقش و حمایت کردن تاکید می‌شود.

سرفصل ها

اهمیت و فایده کار تیمی در چیست

چه چیزهایی، یک تیم خوب را می‌سازد

نقش‌های موردنیاز در یک تیم چه هستند

پنج مرحله اصلی کار تیمی چیست

ویژگی‌های محیط مناسب برای کار تیمی

بزرگ‌ترین مشکل تیم‌ها و راه غلبه بر آن

بررسی انواع تعارضات در تیم‌

اهمیت بازخورد موثر و گوش دادن فعال

چگونه فردی مؤثر در تیم باشید

در صورتی که مطـمِئن نیستید این دوره مناسب شماست، یا چنانچه هرگونه ابهامی دارید نگران نباشید من در کنار شما هستم تا بیشتر در این باره صحبت کنیم